Rabu, 8 Julai 2009

apa itu furu'uddin??

Agaknya ramai antara kita yang jarang mendengar istilah furu'uddin . Saya juga , ketika pertama kali mendengar istilah ini tidak memahami apakah maksud sebenarnya . Tetapi sebaik sahaja dijelaskan oleh guru saya maka semuanya jelas dan nyata , rupa-rupanya mudah sangat maksudnya .
Furu'uddin bermakna cabang agama . Maka ia belawanan dengan usuluddin yang bermakna asal agama . Yang dimaksudkan dengan furu'uddin ialah ilmu syari'at ataupun bahasa yang paling banyak diguna pakai oleh kita ialah ilmu fekah .
Dan insyaallah dalam ruangan ini saya akan mencoret tentang ilmu fekah sekadar yang termampu melalui apa yang telah dipelajari , pemahaman serta pembacaan saya . YA ALLAH PERMUDAHKAN SEGALA URUSAN AKU...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

©2009 .::furu'uddin::. | Template Blue by TNB